איך מחירון יד2 עובד ?

מחיר המחירון המוצג הינו שיקוף של מחיר המכירה הריאלי כמו שמשתקף מתוך כ 40,000 מודעות מכירה של רכב יד שנייה באתר יד2 בחודש. המחיר המוצג הוא בעצם שקלול של נתונים רבים לתוך המערכת הסטטיסטית של המחירון, הפרמטרים הנאספים הם:


  • המחיר המבוקש ע"י מפרסמי מודעות הרכב באתר יד2.
  • ריכוז כל השינויים במחיר שמבצעים המפרסמים לאורך כל חיי המודעה שלהם (לדוגמא: אם מפרסם פרסם את רכבו במחיר של 100,000 ₪ ולאחר שבוע שינה את המחיר ל 98,000 ₪ השינוי נדגם ע"י המערכת הסטטיסטית של המחירון).
  • בסוף תהליך הפרסום כאשר המפרסם מוחק את מודעתו מאתר יד2 הוא מתבקש להזין את מחיר המכירה בפועל של הרכב (לשמחתנו, מעל 70% ממסירי המודעות באתר נענים בחיוב ומוסרים את מחיר המכירה).
  • נתוני הביקוש לכל דגם של רכב.

נתונים אלו משוקללים ע"י מומחי הסטטיסטיקה של המחירון ומנותחים לדגמי ותתי דגמי הרכב ע"פ יצרני הרכב השונים. הנתונים המופקים נבדקים ומפוקחים ע"י המחירון וזאת בכדי לזהות שינויים קיצוניים, מגמות שוק ואפילו כדי להשלים נתונים חסרים במידה והם לא הופיעו בדגימה או שהדגימה היתה חסרה או שעלו בה סימני שאלה.


לאחר שהמחירון מאשר את הנתונים הסופיים מתפרסם המחירון במהדורה חודשית ב 01 לכל חודש. במקרים בהם היה שינוי מהותי של מחיר רכב או רכבים במהלך החודש מופקת מהדורה מיוחדת במהלך החודש וזאת כדי להתאים את המחירון למצב השוק.

 

מה חושבים על המחירון חברות הביטוח והיבואנים ?

אחרי שנים ארוכות בהן התקיים בישראל רק מחירון אחד, שלגביו היו ויש עד היום הרבה חילוקי דעות, קיבלו נציגי חברות הביטוח וסוכנויות הרכב את הבשורה על השקת מחירון חדש
המבוסס על נתוני האמת של לוח יד2, בהתלהבות רבה! ככל שיגבר השימוש במחירון יד2 הרי שהוא יהפוך עם הזמן למחירון הרשמי והקובע של ישראל!