מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


הדור השני של Audi R8 בישראל

מכונית העל של Audi תוצע בישראל עם מנוע V10 בנפח 5.2 FSI בהספק וברמת גימור אחת.
כתב: מערכת Yad2 , כללי , צלם: יחצ
חטיבת Audi, מבית צ'מפיון מוטורס, תחל בימים אלה בשיווק הדור השני של Audi R8. המכונית שנחשפה בשנה שעברה, בתערוכת ז'נבה, זוכת תואר מכונית הביצועים הטובה בעולם 2016 מציגה שילוב בין עיצוב דינמי ושרירי, משקל אולטרה קל, בזכות מרכב אלומיניום קרבון וביצועים של מכונית על, באמצעות מנוע V10 חדש ומערכת ההנעה הכפולה quattro®. 
 
 
 
ה-R8 מציעה את ה- DNA של Audi המוכר ממסלול המרוצים. שילוב בין מרכב קשוח אולטרה קל המשלב קרבון ואלומיניום, לבין מנוע חדש עתיר כוח הנמצא במרכז הרכב, במטרה למקסם יכולות דינמיות והיגוי חד בזכות מרכוז מסת הרכב. לאלו אפשר להוסיף את הגרסה המתקדמת ביותר של הנעת quattro® שנבנתה במיוחד עבור ה- R8, היכולה להעביר את כל כוח המומנט לציר הקדמי או האחורי לפי צרכי הנהיגה, על מנת לשפר את היכולות הדינמיות. התוצאה: ה- R8 היא דגם ה- Audi החזק, הדינמי והספורטיבי אי פעם. 
 
מבחינת הנעה, הדור השני של ה- R8 מוצע בישראל עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר מציע הספק שיא, המוכר מהמועדון המצומצם של מכוניות על, של 540 כ"ס, המגיעים בסל"ד שיא של 7,800 סל"ד. שיא המומנט עומד על 54.9 קג"מ המושג ב- 6,300 סל"ד. זאת ועוד, על מנת לשפר את היכולות הספורטיביות והדינמיות של ה-R8 ביצעו מהנדסי Audi מספר שינויים טכנולוגיים במנוע המספקים יכולות גבוהות יותר לצד יעילות משופרת. ה-R8 מספקת תאוצה מאפס למאה ב-3.5 שניות בלבד. עד למהירות של 320 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית. מנגד, כמתחרה שזכתה אינספור פעמים בתחרות הספורט המוטורי Le Mans הדורשת לצד מהירות גם חיסכון בדלק, מציגה ה-R8 צריכת דלק טובה משל קודמתה ועומדת על 11.4 ליטר ל- 100 ק"מ. 
 
 
מבחינת העיצוב, העיצוב החיצוני של ה- Audi R8 החדשה ממשיך אבולוציונית את העיצוב האייקוני של הרכב שהדהים את העולם כששוחרר לראשונה כמכונית קונספט לפני כ- 11 שנה. ה- R8 החדשה מקיימת דיאלוג מכוון עם העיצוב יוצא הדופן מהדור הראשון ולוקחת אותו צעד נוסף קדימה עם פרשנות דינמית יותר. אורכה: 4.42 מטר, רוחבה: 1.94 מטר (תוספת 4 ס"מ), גובהה: 1.24 מטר עם בסיס גלגלים של 2.65 מטר. מידות אלו מקצינות את המראה הזורם, השרירי הנמוך של מכונית הספורט, שבעזרת שימוש בקווים חדים וזוויתיים יותר מספקות לדור השני של ה- R8 מראה דרמטי וחד מבעבר. 
 
 
תא הנוסעים של ה-R8 החדשה מיועד לספק לנהג ולנוסע שלצדו תחושה אחת – נהיגה במכונית ספורט. ה-R8 שומרת על קו המינימליזם העיצובי המוקפד המוכר של Audi. החלל הפנימי של הרכב חף מכל הפרעה לנהג ולנוסע, ומציג מינימום כפתורים ואמצעי שליטה. לוח השעונים מציע את הקוקפיט ה"וירטואלי" של Audi, כשהנהג יכול לבחור בין שני מצבים: לוח מחוונים קלאסי בו ניתן לחזות במראה הסטנדרטי המוכר של לוח מחוונים עם חוגות, ושאר הפונקציות המוכרות כגון מד סל"ד, מד צריכת דלק ועוד. האופציה השנייה מאפשרת לבקרת הניווט לתפוס את כל המסך, ולהציג את המסלול לצד נתונים הכרחיים בדפנות התחתונות של המסך. לצד הורדה למינימום של כמות המתגים המאכלסים את מרכז תא הנוסעים, הטכנולוגיה הווירטואלית תורמת לבטיחות הנסיעה בכך שהיא מציגה את רוב המערכות ישירות מול עיניו של הנהג. לנהג מוצע בנוסף בורר מצבי נהיגה עם 4 אופציות לבחירה המשנות לפי צורך את תגובות ההיגוי, תיבת ההילוכים, מפת דוושת הגז/מנוע, את אופי פעולת מערכת quattro® ועוד. בנוסף מאפשרת מערכת ה-Virtual cockpit לנהג לשלוט בכל הפונקציות השונות ברכב כמו מערכת הסאונד, הדיבורית ואפשרויות פיקוד נוספות. 
ה-R8 מוצעת למכירה ברמת גימור גבוהה הכוללת בין היתר: הגה ספורט קטום עם 3 זרועות וציפוי עור, ריפודי עור Nappa, מושבי ספורט מתכווננים חשמלית הכוללים חימום, מערכת סאונד תוצרת B&O הכוללת 13 רמקולים, מערכת בקרת אקלים, חבילת Ambient Lighting, מפתח חכם, חישוקי 20" מסגסוגת קלה, מערכת פליטה ספורטיבית, גימור קרבון פנימי ועוד. למחירון R8 


כתבות נוספות

המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016 המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016
בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מצטיינה טויטה פריוס (PRIUS), יונדאי איוניק (IONIQ) מצטיינת בקטגוריית המשפחתיות הקטנות...
לכתבה המלאה
אפקט הוואו של סיטרואן C3 אפקט הוואו של סיטרואן C3
היא מזכירה לנו את סיטרואן קקטוס, גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל סמכו עליה שהיא לא באה לפה בתור 'האחות הקטנה של'. מדובר...
לכתבה המלאה
הקטנה חזרה ובגדול הקטנה חזרה ובגדול
נסיעת מבחן ברנו טווינגו מצריכה שינוי בתפיסה- אם רוצים לנוע בזריזות ולחנות בחניות קטנות, צריך לקחת בחשבון שהמרחב הפנימי...
לכתבה המלאה
נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה
על שברולט Cruze יש הרבה מה לומר, אבל בואו נודה שהדגם הזה יושב היטב כבר כמה שנים טובות במרחב קטגוריית המנהלים עם תג מחיר...
לכתבה המלאה