מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


אופל אסטרה, המשפחתית הקומפקטית

זו המכונית המיועדת להוות את עיקר המכירות של אופל תחת ידי היבואן החדש. יצאנו לנהיגת התרשמות קצרה במשפחתית הקומפקטית
כתב: כתב: קינן כהן צלם: יצרן

היה שם משהו מוזר לרגע אחד. עמדנו חבורת העיתונאים מול שורת האסטרות מביטים בהן בסקרנות, מסתובבים סביבן מביטים בפנסים, בחזית, בתא המטען. סך הכל מובן למדי לאור העובדה שזו הפגישה הראשונה שלנו באופן ישיר עם המכונית הזו. אבל לא יכולתי להימנע מהמחשבה שכל ההתבוננות הזו ודאי נראית משונה מאוד עבור המלווים שלנו. משונה מאוד מכיוון שאסטרה הנוכחית משווקת באירופה מזה שנה, והיא להיט מכירות היסטרי עם מעל 500 אלף יחידות שנעות על הכבישים. עכשיו, לקראת תחילת שיווקה של המכונית תחת כנפי היבואן החדש יצאנו לגרמניה להתנסות במי שעתידה להוות את אחד מעמודי התווך של המותג בישראל.

נראית טוב
אסטרה היא דוגמה טובה לכיוון בו הולכת אופל מבחינת עיצוב ותפיסה חזותית. יש בה מיזוג של קווים זורמים והופעה ספורטיבית של ממש (בעיקר בתצורת הסטיישן 'ספורט-טורר'). רחוק מהקווים הרבועים של הדור הקודם ומהרצינות של המתחרה פולקסווגן גולף.


רחוקה מהקווים הרבועים של הדור הקודם. אופל אסטרה

תא הנוסעים איכותי מאוד ובנוי באופן מוקפד ברמתו ובאיכות חומרים טובה מאוד. אין בו צבעים או שילובי גוונים יוצאי דופן אבל קווי הבסיס שלו טובים. תצוגת המחוונים ברורה וקריאה, הקונסולה המרכזית עשירה בכפתורים, אולי אפילו עשירה מדי, לעיתים עד כדי עומס המקשה על ההתמצאות.

תנוחת הנהיגה טובה ומושגת בקלות, המושבים עצמם נדיבים מחד ותומכים בגוף מאידך.


תא הנוסעים איכותי ומוקפד, וגם מעט עמוס

רמת האבזור בה הגיעה מכונית המבחן הייתה מהגבוהות בהן מוצעת המכונית באירופה, עם מערכת ניווט ושלל פינוקים נלווים. אולם לישראל יגיעו רמות האבזור הנמוכות יותר, לפחות בשלב הראשון – כך נמסר מנציגי היבואן בהשקה.

המושב האחורי מרווח מאוד עם מקום לברכי הנוסעים וכפות הרגליים, בתצורת הסטיישן המקום לראש היה פנטסטי, אך גם ההאצ'בק מספקת לחלוטין.


מרווח טוב מלפנים ומאחור

תא המטען, כנהוג בתצורות אלו פשוט פנטסטי, נוח להטענה ובעל שפע מקום.

 

נוסעת טוב
יחידות הכוח הרלוונטיות לישראל הועמדו לרשותנו. מדובר בשני מנועי בנזין, 1.6 ליטר אטמוספרי ולו 115 סוסים וכן מנוע 1.4 ליטר טורבו בשתי רמות הספק 120 ו-140 כ"ס. קוצר הזמן אילץ לבחור את אחד מהם ואני ושותפי לדרך בחרנו בזה המוגדש בן 140 הסוסים. מדובר ביחידת כוח נעימה מאוד לשימוש, עם המון מומנט בקומות התחתונות (20.2 קג"מ כבר מ-1,850 סל"ד) אבל עדיין יכולת נשימה גם בטיפוס במעלה הסל"ד.


יחידת הכוח נעימה לשימוש. התיבה הישראלית: אוטומטית עם 6 הילוכים

תיבת ההילוכים בה נהגנו הייתה ידנית, בעלת שישה יחסי העברה שסביר להניח שלא נראה בארץ; את מקומה תתפוס תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

הכבישים הקפואים ונתיב הנסיעה לא ממש אפשרו התרשמות דינאמית מרחיקת לכת, אולם להגה יש משקל טוב עם כבדות מסוימת. נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד, מספר כבישים צדדים אליהם פרשנו למורת רוחה של מערכת הניווט הלווינית גילו כיול נוקשה ומרכב מרוסן. על פגעי כביש חריפים במיוחד הועבר הזעזוע גם ליושבים במכונית. בכביש המהיר הרשימה אסטרה עם שקט בתא הנוסעים, נוחות נסיעה טובה מאוד וגמישות נהדרת של המנוע.

 

נמכרת טוב?
אם לשפוט על פי הביקוש העולה על גדותיו באירופה, המסקנה היא שלאסטרה אכן יש הרבה להציע כמשפחתית קומפקטית. היא מבצעת כל סעיף מאלו שנבדקו באופן מספק ויותר, מציעה חבילה מאוד איכותית ונעימה.


נוחות נסיעה טובה, פגמים רציניים בכל זאת הועברו ליושבי המכונית

כעת נותר להמתין לפרסום המפרטים הישראליים של אבזור, מנועים וכמובן מחיר. בעוד מספר חודשים עם תחילת השיווק ננהג בה בתצורתה הישראלית ונבחן איך שרדה את ההתאמה לשוק המקומי.

המחירים צפויים להתחלק בין סביבת המשפחתיות הרגילות למנוע ה-1.6 ליטר (119-125 אלף שקלים) ובין אלו המקבילים למשפחתיות המאובזרות והחזקות למנוע ה-1.4 ליטר טורבו (135-145 אלף שקלים).



כתבות נוספות

קיה ריו 1.2 ידנית קיה ריו 1.2 ידנית
היכרות כללית קיה ריו 1.2 LX הוא רכב קומפקטי אך מאובזר בנדיבות עם  5 דלתות, 4 חלונות חשמליים, חלון בגג (שאינו חשמלי), חיבורי אודיו חיצוניים  ושליטה על מגוון פונקציות ישירות מההגה. הרכב בתצורת...
לכתבה המלאה
הונדה סיויק טורר סטיישן - מבחן דרכים הונדה סיויק טורר סטיישן - מבחן דרכים
היום כבר לא פוליטקלי קורקט להגיד "סטיישן". תגידו קומבי, ספורטוואגן, קרוסוואגן, קרוסטורר, רק לא סטיישן. אבל הונדה סיויק טורר היא בכל זאת משפחתית-סטיישן, ואין לה במה להתבייש. היא מבוססת על הסיויק האצ'בק...
לכתבה המלאה
יונדאי I30CW מבחן דרכים ישראלי יונדאי I30CW מבחן דרכים ישראלי
היכרות כללית יונדאי i30CW הוא אחד הדגמים הבולטים שמזוהים עם ההגדרה החדשה של רכב משפחתי. תצורת הסטיישן תורמת לתחושת גודל וחלל פנימי שמזמין לנסיעות משפחתיות. עיצוב אלגנטי, מבנה אווירודינמי, אורך ...
לכתבה המלאה
סיאט לאון ST סטיישן - מבחן דרכים ישראלי סיאט לאון ST סטיישן - מבחן דרכים ישראלי
היכרות כללית קיבלנו את סיאט לאון ST סטיישן החדשה 2014-2015 בגרסת 1.2 ל' TSI (רמת גימור Style) לנסיעת מבחן וכבר בצפייה ראשונה ניתן להבחין שהעיצוב המעודכן, הגלגלים הרחבים עם חישוקי הסגסוגת, החלון הפנורמי...
לכתבה המלאה