מבחני דרכים

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


אופל אסטרה, המשפחתית הקומפקטית

זו המכונית המיועדת להוות את עיקר המכירות של אופל תחת ידי היבואן החדש. יצאנו לנהיגת התרשמות קצרה במשפחתית הקומפקטית
כתב:    קינן כהן צלם: יצרן.   

היה שם משהו מוזר לרגע אחד. עמדנו חבורת העיתונאים מול שורת האסטרות מביטים בהן בסקרנות, מסתובבים סביבן מביטים בפנסים, בחזית, בתא המטען. סך הכל מובן למדי לאור העובדה שזו הפגישה הראשונה שלנו באופן ישיר עם המכונית הזו. אבל לא יכולתי להימנע מהמחשבה שכל ההתבוננות הזו ודאי נראית משונה מאוד עבור המלווים שלנו. משונה מאוד מכיוון שאסטרה הנוכחית משווקת באירופה מזה שנה, והיא להיט מכירות היסטרי עם מעל 500 אלף יחידות שנעות על הכבישים. עכשיו, לקראת תחילת שיווקה של המכונית תחת כנפי היבואן החדש יצאנו לגרמניה להתנסות במי שעתידה להוות את אחד מעמודי התווך של המותג בישראל.

נראית טוב
אסטרה היא דוגמה טובה לכיוון בו הולכת אופל מבחינת עיצוב ותפיסה חזותית. יש בה מיזוג של קווים זורמים והופעה ספורטיבית של ממש (בעיקר בתצורת הסטיישן 'ספורט-טורר'). רחוק מהקווים הרבועים של הדור הקודם ומהרצינות של המתחרה פולקסווגן גולף.


רחוקה מהקווים הרבועים של הדור הקודם. אופל אסטרה

תא הנוסעים איכותי מאוד ובנוי באופן מוקפד ברמתו ובאיכות חומרים טובה מאוד. אין בו צבעים או שילובי גוונים יוצאי דופן אבל קווי הבסיס שלו טובים. תצוגת המחוונים ברורה וקריאה, הקונסולה המרכזית עשירה בכפתורים, אולי אפילו עשירה מדי, לעיתים עד כדי עומס המקשה על ההתמצאות.

תנוחת הנהיגה טובה ומושגת בקלות, המושבים עצמם נדיבים מחד ותומכים בגוף מאידך.


תא הנוסעים איכותי ומוקפד, וגם מעט עמוס

רמת האבזור בה הגיעה מכונית המבחן הייתה מהגבוהות בהן מוצעת המכונית באירופה, עם מערכת ניווט ושלל פינוקים נלווים. אולם לישראל יגיעו רמות האבזור הנמוכות יותר, לפחות בשלב הראשון – כך נמסר מנציגי היבואן בהשקה.

המושב האחורי מרווח מאוד עם מקום לברכי הנוסעים וכפות הרגליים, בתצורת הסטיישן המקום לראש היה פנטסטי, אך גם ההאצ'בק מספקת לחלוטין.


מרווח טוב מלפנים ומאחור

תא המטען, כנהוג בתצורות אלו פשוט פנטסטי, נוח להטענה ובעל שפע מקום.

 

נוסעת טוב
יחידות הכוח הרלוונטיות לישראל הועמדו לרשותנו. מדובר בשני מנועי בנזין, 1.6 ליטר אטמוספרי ולו 115 סוסים וכן מנוע 1.4 ליטר טורבו בשתי רמות הספק 120 ו-140 כ"ס. קוצר הזמן אילץ לבחור את אחד מהם ואני ושותפי לדרך בחרנו בזה המוגדש בן 140 הסוסים. מדובר ביחידת כוח נעימה מאוד לשימוש, עם המון מומנט בקומות התחתונות (20.2 קג"מ כבר מ-1,850 סל"ד) אבל עדיין יכולת נשימה גם בטיפוס במעלה הסל"ד.


יחידת הכוח נעימה לשימוש. התיבה הישראלית: אוטומטית עם 6 הילוכים

תיבת ההילוכים בה נהגנו הייתה ידנית, בעלת שישה יחסי העברה שסביר להניח שלא נראה בארץ; את מקומה תתפוס תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

הכבישים הקפואים ונתיב הנסיעה לא ממש אפשרו התרשמות דינאמית מרחיקת לכת, אולם להגה יש משקל טוב עם כבדות מסוימת. נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד, מספר כבישים צדדים אליהם פרשנו למורת רוחה של מערכת הניווט הלווינית גילו כיול נוקשה ומרכב מרוסן. על פגעי כביש חריפים במיוחד הועבר הזעזוע גם ליושבים במכונית. בכביש המהיר הרשימה אסטרה עם שקט בתא הנוסעים, נוחות נסיעה טובה מאוד וגמישות נהדרת של המנוע.

 

נמכרת טוב?
אם לשפוט על פי הביקוש העולה על גדותיו באירופה, המסקנה היא שלאסטרה אכן יש הרבה להציע כמשפחתית קומפקטית. היא מבצעת כל סעיף מאלו שנבדקו באופן מספק ויותר, מציעה חבילה מאוד איכותית ונעימה.


נוחות נסיעה טובה, פגמים רציניים בכל זאת הועברו ליושבי המכונית

כעת נותר להמתין לפרסום המפרטים הישראליים של אבזור, מנועים וכמובן מחיר. בעוד מספר חודשים עם תחילת השיווק ננהג בה בתצורתה הישראלית ונבחן איך שרדה את ההתאמה לשוק המקומי.

המחירים צפויים להתחלק בין סביבת המשפחתיות הרגילות למנוע ה-1.6 ליטר (119-125 אלף שקלים) ובין אלו המקבילים למשפחתיות המאובזרות והחזקות למנוע ה-1.4 ליטר טורבו (135-145 אלף שקלים).


עוד מבחני דרכים:
יונדאי i35 מתחדשת
המשפחתית הפופולארית של יונדאי מרעננת את העיצוב ואת האבזור
מרצדס C קלאס החדשה עולה על הכביש
הסאלונית הקטנה של מרצדס מוצעת במחיר פתיחה של 296,000 שקל
מאזדה CX-5 חויית נהיגה
האם מאזדה CX-5 מעניק חויית נהיגה עירונית או שטח? מר ישראלי יצא להתרשם וחזר עם מסקנות ...
מונית ספורט: סקודה אוטביה RS בישראל
מי פנוי בסדום-ערד? סקודה משיקה בישראל את גרסת הביצועים של האוקטביה החדשה: סקודה אוקטביה RS עם 220 כוחות סוס
נחשפה פיג'ו 108, מחליפת ה-107
פיג'ו מציגה מכונית מיני חדשה, שתגיע לשוק הישראלי במחצית השניה של 2014