מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


אופל אסטרה, המשפחתית הקומפקטית

זו המכונית המיועדת להוות את עיקר המכירות של אופל תחת ידי היבואן החדש. יצאנו לנהיגת התרשמות קצרה במשפחתית הקומפקטית
כתב: כתב: קינן כהן צלם: יצרן

היה שם משהו מוזר לרגע אחד. עמדנו חבורת העיתונאים מול שורת האסטרות מביטים בהן בסקרנות, מסתובבים סביבן מביטים בפנסים, בחזית, בתא המטען. סך הכל מובן למדי לאור העובדה שזו הפגישה הראשונה שלנו באופן ישיר עם המכונית הזו. אבל לא יכולתי להימנע מהמחשבה שכל ההתבוננות הזו ודאי נראית משונה מאוד עבור המלווים שלנו. משונה מאוד מכיוון שאסטרה הנוכחית משווקת באירופה מזה שנה, והיא להיט מכירות היסטרי עם מעל 500 אלף יחידות שנעות על הכבישים. עכשיו, לקראת תחילת שיווקה של המכונית תחת כנפי היבואן החדש יצאנו לגרמניה להתנסות במי שעתידה להוות את אחד מעמודי התווך של המותג בישראל.

נראית טוב
אסטרה היא דוגמה טובה לכיוון בו הולכת אופל מבחינת עיצוב ותפיסה חזותית. יש בה מיזוג של קווים זורמים והופעה ספורטיבית של ממש (בעיקר בתצורת הסטיישן 'ספורט-טורר'). רחוק מהקווים הרבועים של הדור הקודם ומהרצינות של המתחרה פולקסווגן גולף.


רחוקה מהקווים הרבועים של הדור הקודם. אופל אסטרה

תא הנוסעים איכותי מאוד ובנוי באופן מוקפד ברמתו ובאיכות חומרים טובה מאוד. אין בו צבעים או שילובי גוונים יוצאי דופן אבל קווי הבסיס שלו טובים. תצוגת המחוונים ברורה וקריאה, הקונסולה המרכזית עשירה בכפתורים, אולי אפילו עשירה מדי, לעיתים עד כדי עומס המקשה על ההתמצאות.

תנוחת הנהיגה טובה ומושגת בקלות, המושבים עצמם נדיבים מחד ותומכים בגוף מאידך.


תא הנוסעים איכותי ומוקפד, וגם מעט עמוס

רמת האבזור בה הגיעה מכונית המבחן הייתה מהגבוהות בהן מוצעת המכונית באירופה, עם מערכת ניווט ושלל פינוקים נלווים. אולם לישראל יגיעו רמות האבזור הנמוכות יותר, לפחות בשלב הראשון – כך נמסר מנציגי היבואן בהשקה.

המושב האחורי מרווח מאוד עם מקום לברכי הנוסעים וכפות הרגליים, בתצורת הסטיישן המקום לראש היה פנטסטי, אך גם ההאצ'בק מספקת לחלוטין.


מרווח טוב מלפנים ומאחור

תא המטען, כנהוג בתצורות אלו פשוט פנטסטי, נוח להטענה ובעל שפע מקום.

 

נוסעת טוב
יחידות הכוח הרלוונטיות לישראל הועמדו לרשותנו. מדובר בשני מנועי בנזין, 1.6 ליטר אטמוספרי ולו 115 סוסים וכן מנוע 1.4 ליטר טורבו בשתי רמות הספק 120 ו-140 כ"ס. קוצר הזמן אילץ לבחור את אחד מהם ואני ושותפי לדרך בחרנו בזה המוגדש בן 140 הסוסים. מדובר ביחידת כוח נעימה מאוד לשימוש, עם המון מומנט בקומות התחתונות (20.2 קג"מ כבר מ-1,850 סל"ד) אבל עדיין יכולת נשימה גם בטיפוס במעלה הסל"ד.


יחידת הכוח נעימה לשימוש. התיבה הישראלית: אוטומטית עם 6 הילוכים

תיבת ההילוכים בה נהגנו הייתה ידנית, בעלת שישה יחסי העברה שסביר להניח שלא נראה בארץ; את מקומה תתפוס תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

הכבישים הקפואים ונתיב הנסיעה לא ממש אפשרו התרשמות דינאמית מרחיקת לכת, אולם להגה יש משקל טוב עם כבדות מסוימת. נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד, מספר כבישים צדדים אליהם פרשנו למורת רוחה של מערכת הניווט הלווינית גילו כיול נוקשה ומרכב מרוסן. על פגעי כביש חריפים במיוחד הועבר הזעזוע גם ליושבים במכונית. בכביש המהיר הרשימה אסטרה עם שקט בתא הנוסעים, נוחות נסיעה טובה מאוד וגמישות נהדרת של המנוע.

 

נמכרת טוב?
אם לשפוט על פי הביקוש העולה על גדותיו באירופה, המסקנה היא שלאסטרה אכן יש הרבה להציע כמשפחתית קומפקטית. היא מבצעת כל סעיף מאלו שנבדקו באופן מספק ויותר, מציעה חבילה מאוד איכותית ונעימה.


נוחות נסיעה טובה, פגמים רציניים בכל זאת הועברו ליושבי המכונית

כעת נותר להמתין לפרסום המפרטים הישראליים של אבזור, מנועים וכמובן מחיר. בעוד מספר חודשים עם תחילת השיווק ננהג בה בתצורתה הישראלית ונבחן איך שרדה את ההתאמה לשוק המקומי.

המחירים צפויים להתחלק בין סביבת המשפחתיות הרגילות למנוע ה-1.6 ליטר (119-125 אלף שקלים) ובין אלו המקבילים למשפחתיות המאובזרות והחזקות למנוע ה-1.4 ליטר טורבו (135-145 אלף שקלים).



כתבות נוספות

אופל קסקאדה - ספורט, פנאי ומה שביניהם... אופל קסקאדה - ספורט, פנאי ומה שביניהם...
הגרסה שקיבלתי היתה Cabario 1.6 Turbo, וכמו שההגדרות נראות זה אכן כך, לרכב אופל קסקדה אין ממי לחשוש, הרכב פשוט טס בנוחות לאן שאנחנו רוצים וזו מרגיש נפלא! הרכב מרשים מאוד, עם עיצוב ספורטיבי מאתגר, גלגלים רחבים ומבנה...
לכתבה המלאה
מאזדה 6 Wagon מאזדה 6 Wagon
  דגם 6 וואגון, רכב הסטיישן ספורט של מאזדה, בולט במיוחד בעיצובו האווירודינאמי, אורך של 4,805 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ וגובה של 1,480 מ"מ, נותנים תחושה של רכב משפחתי אידאלי, לא גדול מידי ולא...
לכתבה המלאה
אופל אסטרה סטיישן – חוות דעת אופל אסטרה סטיישן – חוות דעת
אסטרה טורר של אופל, הוא רכב בעל נוכחות מרשימה כבר מהרגע הראשון. מבנה הרכב משדר יציבות וכח, קווי המתאר נקיים מאוד ותחושה אווירודינאמית עוטפת את הסביבה. בסיס הגלגלים רחב, מה שמייצר אחיזת כביש מעולה ותא המטען...
לכתבה המלאה
מאזדה CX-5 חויית נהיגה מאזדה CX-5 חויית נהיגה
כבר מהכניסה לתא הנהג של CX-5 הרגשתי תחושה מאוד נעימה, הישיבה מאוד נוחה, מרווח רחב בכל סביבת הנהג, מכלול המכשור עטף אותי ברכות ואז, לחיצה על כפתור ההתנעה החשמלי וקול חלש של מנוע עוצמתי פועם נשמע באויר, שחררתי את...
לכתבה המלאה