מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


אופל קורסה החדשה - מבחן דרכים

הקורסה החדשה התגלתה כסופר-מיני איכותית, נעימה וידידותית למשתמש ולמשתמשת. יותר מזה אנחנו לא צריכים
כתב: שי שיוביץ ואריק רוזנבלום , Doogri.co.il , צלם: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה

קשה, קשה להיות סופר-מיני בישראל בחודשים האחרונים. הפאביה חדשה, המאזדה 2 והיונדאי i20 העירו את התחרות שהפכה עזה יותר מאי פעם, וכידוע לכולם, אם רוצים להצליח- חייבים להצטיין. הקורסה החדשה הגיעה בדיוק בזמן כדי להשאיר את אופל בתחרות, ולפי ההתרשמות שלנו- היא בהחלט מצליחה במשימתה. הקורסה החדשה נוחה, שקטה, מעודנת ומאובזרת יותר מאי פעם, ונותנת פייט לא קטן למתחרותיה.

קצת יותר בהרחבה

הדור החמישי לקורסה ממשיך את השושלת שהתחילה עוד בשנת 82. מדובר באחד הרכבים הנמכרים ביותר באירופה- עם דגש על בריטניה, שם היא נמכרת תחת מדי ווקסהול. הדור החמישי משתמש בפלטפורמה של קודמו בתפקיד (שבעצמו חלק אותה עם הפיאט פונטו), אולם למרות השימוש בה מדובר ברכב חדש כמעט לחלוטין, עם עיצוב חדש, מתלים חדשים, תא נוסעים מעודכן לחלוטין ועוד. האם השינוי באמת הצליח? אזהרה! ספויילר אלרט- בהחלט כן.

 

יצוב, תא נוסעים, שימושיות

קשה לפספס את העובדה שמדובר באופל, ובהתחשב בעיצובים האחרונים שלהם זה בהחלט דבר טוב המידות החיצוניות לא השתנו בהרבה, עם גידול של 3 סמ' לרוחב, 3 סמ' לאורך, ורק הגובה רשם ירידה של 7 מ"מ לא משמעותיים. למרות השימוש בפלטפורמה הקודמת, העיצוב החדש מצליח לעמוד בפני עצמו ולהיות נאה מאוד ומודרני עם חרטום חדש ומחודד ויחידות תאורה חדשות ואלגנטיות וזורמות. גם מאחור תמצאו פנסים חדשים המזכירים את אלה שבמריבה, אולם הפרשנות שניתנה להם בקורסה מעט פחות מוצלחת ויוצרת מראה מעט גוצי.

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת קודמו. את הדשבורד הישן, המשעמם והפלסטיקי החליפה קונסולה מרכזית נאה מאוד, ופקדי מערכת השמע והמיזוג זכו לעיצוב חדש לחלוטין ונקי למראה שהגיע גם ללוח השעונים הברור והנאה. עוד לחיוב נציין כי קורות A רחוקות מראש הנהג ומאפשרות שדה ראיה מצוין (ונדיר) בעיר, האבזור לא מדהים אבל מספק למדי (בקרת שיוט, בלוטות', שליטה מלאה מההגה, חיישני לחץ אויר ועוד) ויש מספיק תאי אחסון גדולים בתא. בצד השלילה נציין כי חבל שאופל  לא החליפו את העיצוב המפוקסל המאפיין את מסך מערכת השמע (המצוינת אגב), כיוון שהוא היה נראה ישן גם לפני 7 שנים; דוושות הגז והברקס היו קרובות מדי לחלק מהאנשים; הכיוון של פתחי המיזוג אינו אינטואיטיבי או מדויק (אגב, המזגן עצמו חזק למדי אך רועש מעוצמת מאוורר 3 ומעלה); מבנה הכיסאות (גם מקדימה וגם מאחור) פשוט מדי ואינו תומך מספיק; חישוקים קלים ו/או פנסי ערפל קדמיים היו יכולים להוסיף המון למראה הרכב, ולקינוח חלונות החשמל מאחור הם בהתקנה מקומית בלבד כך שלנהג אין שליטה עליהם.
תא המטען נמצא במקום טוב באמצע עם 285 ליטרים (יותר מבמאזדה 2, אבל עדיין פחות מב-i20 ומבפאביה).

מנוע, ביצועים, התנהגות

מנוע ה-1.4 של הקורסה החדשה אינו חדש כלל. הוא מגיע אלינו הישר מהדור הקודם, ואף איבד 10 סוסים לעומת העבר כתוצאה משיקולי זיהום אוויר וצריכת דלק, כך שמספרם עומד על 90 בלבד (ב-6000 סל"ד). המומנט נשאר כבעבר, 13.2 קג"מ ב- 4000 סל"ד. למזלו של המנוע (ושלנו), אופל זנחה את תיבת 4 ההילוכים הישנה ושידכה אותו לתיבה מודרנית עם שישה הילוכים. התיבה הזו מצליחה להוציא ממנו את המיטב בזכות יחסי העברה שמחולקים היטב. כך נתוני ההאצה לא נפגעו למרות הירידה בהספק (13.9 ש' ל- 100), שיוט ב- 100 קמ"ש מתבצע ב- 2500 רגועים, שקטים וחסכוניים להפליא, וגם מהירויות גבוהות יותר לא יטרידו את מנוחת אוזנכם יתר על המידה. גם צריכת הדלק יצאה נשכרת; במבחן נרשמה תוצאה משולבת של 14 קמ"ל, כאשר בעיר הנתון עמד על 10 קמ"ל.

פעולת התיבה סבירה רוב הזמן. הביקורת מופנית כלפי החלפת הילוכים מעט איטית, כאשר מפעם לפעם ההחלפה אינה מתבצעת בחלקות מספיקה. בכל מקרה, לא מדובר בקטסטרופה, וסביר להניח שרוב האנשים בכלל לא ישימו לב לדבר זה. ועכשיו לפינת הקיטורים: אני לא מצליח להבין למה אופל מתעקשת להשתמש במתג החלפת ההילוכים הממוקם בראש הידית עצמה. זה פשוט לא נוח, לא אינטואיטיבי, לא יעיל וכן מעצבן.

אפשר לחזור לדברים הטובים? תודה. הנהיגה בקורסה נעימה מאוד ו"חמאתית" בזכות תפעול נעים ורך של אביזרי הנהיגה השונים. ההגה עצמו קל למדי ומצויד במצב CITY שמקליל אותו עוד יותר. נוחות הנסיעה טובה מאוד, ומצליחה לספוג בצורה נאה את רוב השיבושים בכבישים, כולל בכאלה שתוכלו למצוא באיזורי תעשיה שונים. גם בידוד הרעשים מוצלח, כאשר רק במהירויות של כביש שש ומעלה (לא שניסיתי, כן?) מופיע רעש רוח חזק מכיוון מסגרת החלונות. התנהגות הקורסה צפויה ובטוחה, והיא לא תאבד ממנוחתה גם אם ממש תנסו. מצד שני- היא גם לא תלהיב אתכם יתר על המידה. בשביל זה תצטרכו לחכות לגרסת ה- OPC... נוחות הנסיעה הטובה ובידוד הרעשים יוצרים קרוזרית מפתיעה למרחקים ארוכים, ובתחום זה הקורסה עולה על מספר רכבים גדולים ויקרים ממנה. שאפו אופל.

 

מנוע: בנזין 4 צלינדרים, 1398 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד): 90/6000

מומנט (קג"מ/סל"ד): 13.2/4000

תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים

האצה 0-100: 13.9 שניות

מהירות מירבית: 170

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 402/174.6/148

בסיס גלגלים (ס"מ): 251

משקל (ק"ג): 1199

מיכל דלק (ליטר): 45

נפח תא מטען (ליטר): 285

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.6 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 14 קמ"ל

מחיר: 103,990 ש"ח

למבחן באתר דוגרי לחץ כאן



כתבות נוספות

המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016 המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016
בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מצטיינה טויטה פריוס (PRIUS), יונדאי איוניק (IONIQ) מצטיינת בקטגוריית המשפחתיות הקטנות...
לכתבה המלאה
אפקט הוואו של סיטרואן C3 אפקט הוואו של סיטרואן C3
היא מזכירה לנו את סיטרואן קקטוס, גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל סמכו עליה שהיא לא באה לפה בתור 'האחות הקטנה של'. מדובר...
לכתבה המלאה
הקטנה חזרה ובגדול הקטנה חזרה ובגדול
נסיעת מבחן ברנו טווינגו מצריכה שינוי בתפיסה- אם רוצים לנוע בזריזות ולחנות בחניות קטנות, צריך לקחת בחשבון שהמרחב הפנימי...
לכתבה המלאה
נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה
על שברולט Cruze יש הרבה מה לומר, אבל בואו נודה שהדגם הזה יושב היטב כבר כמה שנים טובות במרחב קטגוריית המנהלים עם תג מחיר...
לכתבה המלאה