מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


סיטרואן C4 VTR

משתעממים מהמשפחתית האפורה שלכם? סיטרואן מציעה לכם את ה4-C בגרסת ה-VTR המרהיבה שתעזור להיפרד מהעדר. יצאנו לבחון אם מנוע 1.6, תיבה ידנית ותג מחיר כמו של שאר המשפחתיות מספיק מפתה
כתב: כתב: רז כהן, עורך מגזין הגה צלם: אילן קליין , סוג מבחן: רגיל תאריך: 29/01/07

 

 

אין ספק שהשיעמום הוא זה שהוריד אותנו מהעצים והביא אותנו אל המקום שבו אנחנו נמצאים היום. אם לא היה משעמם לנו במערות ועל העצים כנראה היינו נשארים שם עד היום ונהנים מהחופש. אבל אנחנו בני האדם משתעממים כנראה מהר יותר מכל יצור אחר בטבע - וזה אולי מה שגורם לנו לחפש דברים חדשים. אולם לא כולנו באמת מחפשים את הדבר הבא; לרובנו יש רתיעה מדברים חדשים ונדמה לעתים שאותם גנים אשר גורמים לבעלי החיים ללכת יחד בעדרים גדולים נותרו גם אצל מרביתנו. זו הסיבה שאנחנו מתמידים באותה עבודה שנים ארוכות, אוכלים את אותם מאכלים ונוסעים במשפחתית המשעממת שחברת הליסינג מכתיבה לנו.

לפני קצת יותר מחמש שנים חווה ענף הליסינג בישראל פריחה מדהימה, ואנחנו הבאנו אז לפניכם כמה אפשרויות מעניינות יותר למה שהייתה אז 'קבוצת שווי שימוש 2', שיכולתם לקבל אותן לקבל מחברת הליסינג ('מיני', 'אלפא 147', 'סוזוקי ג'ימני' ועוד כמה). אבל מאז חלו כמה שינויים בענף הזה, ומה שמעניין היום את חברות הליסינג הוא בעיקר גובה ההנחה שהן מקבלות מהיבואן וזה גם מה שמכתיב ללקוח הסופי אפשרויות בחירה מצומצמות.

מצומצמת? לא בטוח! לעובדי ההיי-טק הצעירים ברוחם ולאלה ששונאים את 'אפקט העדר', סיטרואן מציעה את ה4-C בגרסת ה-VTR כחלופה למשפחתית המשעממת שהם מקבלים מהעבודה. מנוע 1.6 ליטר, תיבה ידנית ועיצוב שלוש הדלתות המרהיב של הסיטרואן 4C יכולים בהחלט לקרוץ ללא מעט צעירים שרוצים להרגיש מיוחדים.

 

אותה הגברת

תא הנוסעים מספק גם הוא מרחב דומה לזה של גרסת חמש הדלתות ולמרות השוני הגדול בעיצוב, ארבעה מבוגרים בהחלט ירגישו בו נוח בנסיעה ממושכת. המושבים הקדמיים מצוינים ותומכים היטב, אך מי שקצת מקלקל הוא גלגל ההגה בעל הטבור הקבוע שמשום מה אני לא מצליח להתרגל אליו (זה גם פחות נוח לתפעל כך את המתגים שעליו). תא המטען בגרסת שלוש הדלתות של ה4-C אולי גדול בשישה ליטרים מזה של האחות בעלת חמש הדלתות, אך עם 320 ליטרים ברזומה הוא מספק נפח הטענה סביר בלבד.

 

מאחורי הפוזה

הסיטרואן 4C VTR הייתה יכולה להיות המכונית שתוציא את עובדי ההיי-טק מהקופסה הלבנה עם ארבע הדלתות – אילו רק נתנו לה סיכוי; עם עיצוב שלוש הדלתות המרהיב של ה-VTS הבכירה, חישוקי סגסוגת וצבע כהה – היא נראית מיליון דולר ועולה רק 120 אלף שקל. אבל יש בעיה קטנה; חברות הליסינג לא כל כך אוהבות מכוניות עם תיבות הילוכים ידניות כי קשה יותר למכור אותן בסוף תקופת ההחכרה. אז אם אתם עומדים לקבל משפחתית מהעבודה או שסתם בא לכם לרכוש משפחתית מדליקה ואתם מוכנים לוותר על זוג הדלתות האחוריות – הסיטרואן 4C VTR יכולה להיות אופציה מצוינת בשבילכם. נותרה רק השאלה אם תסכים חברת הליסינג לספק לכם אחת - באותו מחיר.

זו תהיה טעות מצדכם לחשוב שמאחורי העיצוב המרשים והחמוקיים ההדוקים מסתתרת חיה ספורטיבית; למרות שילוש האותיות המפוצץ VTR, גרסת השלוש דלתות אינה שונה מהותית מאחותה ההאצ'בקית ומציעה את אותה אחיזת כביש טובה והתנהגות בטוחה. היא לא תצליח לגרום לכם ריגושים מהסוג השמור לספורטיביות מושחזות, אבל אין ספק שאפקט הגיר הידני בהחלט מוסיף עניין לנהיגה.
מתחת למלבושים החגיגיים של ה-VTR מסתתרת אותה 4C משפחתית שהחברים שלכם מקבלים מהעבודה. יש לה אפילו את אותו מנוע 1.6 (110 כ"ס), אלא שהעובדה שכאן הוא מחובר לגיר ידני מזיזה את הדברים מהר יותר. כמה מהר? 10.6 שניות למאה ו194- קמ"ש מרביים (13.1 שניות ו188- קמ"ש בגרסה האוטומטית של החבר'ה מהליסינג). מבחינת האבזור מציעה ה-VTR מפרט זהה לזה של אחותה מחומשת הדלתות בתוספת חישוקי סגסוגת: וזה אומר נעילה, חלונות ומראות מופעלי חשמל, מערכת שמע מקורית עם תפעול מגלגל ההגה, מחשב דרך, בקרת שיוט, מגביל מהירות וצמד כריות אוויר.



כתבות נוספות

המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016 המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016
בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מצטיינה טויטה פריוס (PRIUS), יונדאי איוניק (IONIQ) מצטיינת בקטגוריית המשפחתיות הקטנות ופולקסווגן טיגואן (TIGUAN) הוא המצטיין בקטגוריית הג'יפים לשנת...
לכתבה המלאה
אפקט הוואו של סיטרואן C3 אפקט הוואו של סיטרואן C3
היא מזכירה לנו את סיטרואן קקטוס, גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל סמכו עליה שהיא לא באה לפה בתור 'האחות הקטנה של'. מדובר בסופרמיני מרשימה, עם הצהרה אופנתית מודרנית. הפעם היא לא פוחדת וגם מגיעה במידות גדולות יותר. אז...
לכתבה המלאה
הקטנה חזרה ובגדול הקטנה חזרה ובגדול
נסיעת מבחן ברנו טווינגו מצריכה שינוי בתפיסה- אם רוצים לנוע בזריזות ולחנות בחניות קטנות, צריך לקחת בחשבון שהמרחב הפנימי לא יהיה ענק. הגודל לא קובע? מתניעים.  הנעה ומפרט טכני נפח המנוע של רנו טווינגו...
לכתבה המלאה
נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה
על שברולט Cruze יש הרבה מה לומר, אבל בואו נודה שהדגם הזה יושב היטב כבר כמה שנים טובות במרחב קטגוריית המנהלים עם תג מחיר שפוי לחלוטין.     בשנת 2017 הקרוז הוא רכב אחר לחלוטין, החל מייצורו...
לכתבה המלאה