מבחני דרכים וחדשות רכב

סוג כלי רכב:
יצרן:
דגם:
טקסט חופשי:


השקה לסיטרואן C4 החדשה / צעד קדימה, שניים לאחור

סיטרואן הציג את ה-C4 החדשה עם מכלולים מוכרים, עיצוב חדש. תא נוסעים משודרג ושינוי כיוון מהותי מבחינה שיווקית. השקה למשפחתית החדשה של סיטרואן
כתב: כתב: חנן גולן צלם: יצרן

 

 איך שהזמן רץ. נדמה שרק שלשום סיטרואן השיק את ה-C4, אבל למעשה זה היה כבר לפני כשש שנים בשנת 2004, ועתה, בדיוק במקביל לתערוכת פריז הביתית, מגיע הדגם החדש.

כשה-C4 המקורית הוצגה, היא הייתה חדשנית: היה לה עיצוב שונה מזה של שאר המשפחתיות הקומפקטיות בסגמנט C, היה לה הגה ייחודי עם טבור קבוע ולוח מחוונים במרכז השמשה הקדמית. לא היו לה אמנם טכנולוגיות חדשות ומקוריות כמו מולטיפלקס או מתלי אויר, אבל לא יכולת להתבלבל - זו הייתה סיטרואן.


סיטרואן C4 החדשה. לא לוקחת צ'אנסים

מאז חלפו שש שנים ודברים רבים השתנו בעולם הרכב. הגידול בשוק הסיני, המשבר הכלכלי, קריסת חברות וביטול מותגים... לא קל להיות יצרן רכב בתחילת המאה העשרים ואחת. בסיטרואן עשו חושבים, והחליטו שבפלח הנמכר ביותר בעולם (1.6 מיליון מכוניות בשנה), אי אפשר לקחת צ'אנסים. התוצאה היא סיטרואן C4 החדשה.

תורת היחסות
ובכן, "חדשה" זה עניין יחסי. הפלטפורמה מוכרת – פלטפורמה 2 של PSA שעברה כמובן שינויים מסוימים, וגם יחידות הכוח והעברת הכוח מוכרות. העיצוב לעומת זאת, גם החיצוני אבל הרבה יותר הפנימי, עברו שינוי מהותי.


עיצוב החלק האחורי - בסגנון גרמני

חיצונית ה-C4 החדשה הרבה יותר קונבנציונאלית מקודמתה. כצפוי, היא ארוכה, רחבה וגבוהה יותר מאשר הדגם המוחלף, אבל השינוי המהותי הוא עיצובי. מלפנים מדובר בשילוב בין החרטום המזוהה של סיטרואן עם הגריל הפעור של פיג'ו. מאחור לעומת זאת אין זכר לדגם הישן ומדובר במשהו דומה הרבה יותר לגולף או אודי A3.


תא הנוסעים. גימיק הטבור הקבוע כבר איננו עמנו

תא הנוסעים שונה לחלוטין ומזכיר תא נוסעים של מכונית יוקרה. תשכחו מההגה הייחודי ומהליי-אאוט הנקי של העבר וקבלו לוח שעונים סטנדרטי, קונסולה מרכזית עבה ומלאת אבזור ותחושה הרבה יותר מוצקה ואיכותית מבעבר. אגב אבזור, ב-C4 החדשה יש כמה וכמה חידושים כמו מערכת לאיתור שטחים מתים עם התרעה במראות הצד, כרית אוויר מתנפחת במושב שגם עושה מסאז' ועוד כהנה וכהנה שרובם לא יגיעו ארצה.

כוח הדיזל
המשפחתית הקומפקטית החדשה של סיטרואן תוצע עם מגוון של לא פחות משמונה מנועים (4 בנזין ו-4 דיזל), גיר ידני, רובוטי או אוטומטי, וכן בגרסת e-HDI עם מערכת stop-start. בהשקה נכחו מנוע הבנזין החזק עם 156 כוחות סוס, דיזל 110 כוחות סוס ודיזל 150 כוחות סוס עם 34.6 קג"מ מומנט.


סדרת מנועים מוצלחים

מנוע הבנזין המוכר עם 156 כוחות סוס (פגשנו בו ב-RCZ וב-3008) מרשים למדי ובשידוך לגיר הרובוטי מספק ביצועים טובים. זהו אותו גיר שיש ב-C4 פיקאסו, לטוב ולרע. הגיר הידני שש מהירויות טוב, ובפרט כשהוא מעביר את הכוח שמגיע ממנוע הדיזל החזק והמרשים מאד, שלמרבה הצער לא יעשה כלל עליה ארצה. הגרסה הישראלית: 1.6 בנזין, 120 כוחות סוס, עם תיבה אוטומטית 4 מהירויות, תצטרף להיצע רק בשלבים מאוחרים יותר.


הגרסה ה"ישראלית", 1.6-אוטומט, תופיע מאחור יותר

ה-C4 החדשה מרגישה מוצקה ובנויה היטב, היא גם נוחה עם כיול מתלים טוב שמשלב בין נוחות לריסון תנועות המרכב. הנוחות העירונית אולי טובה פחות מזו של הדגם המוחלף, אבל קשה לשפוט בשל העובדה שמכוניות ההשקה צוידו בצמיגים בחתך 45 ספורטיבי שלא תרמו לנוחות.

צעד קדימה או שניים לאחור?
כמכונית, C4 החדשה טובה מהמכונית אותה היא מחליפה. תא הנוסעים שלה שודרג בשתי דרגות, רמות האבזור גבוהות יותר, היא נוחה ונעימה ולמרות שמבחינה מכאנית אין הבדלים מהותיים, היא אפילו קלה יותר ולכן הביצועים טובים יותר, היא חסכונית יותר ומזהמת פחות.

עם זאת, לפחות בתחושה שלי, היא פחות "סיטרואן" מזו המוחלפת, בדיוק כפי שה-C5 הנוכחית היא מכונית הרבה יותר טובה מהדגם אותו היא החליפה, אבל היא גם הרבה פחות סיטרואנית. בסיטרואן חושבים שזה יהיה טוב למכירות, וקשה להתווכח עם העובדה שאין כל ספק שמי שינהג ב-C4 הנוכחית יעדיף אותה על המוחלפת.


סיטרואן C4 היוצאת. הסיטרואניות נשארת מאחור

כיצד השוק הישראלי יעכל את השינוי נדע כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה - אז יגיעו הסנוניות הראשונות בדמות דגם הבנזין החזק עם גיר רובוטי וה-e-HDI הייחודי. בהמשך (סביב אפריל) תגיע הגרסה "הישראלית" עם המפרט הסטנדרטי של 1.6 ליטר וגיר אוטומטי, ובחברת לובינסקי מכוונים למחיר דומה לזה של הדגם הנוכחי, הווה אומר סביב 120,000 שקלים. זה אומר שעבור אותו מחיר תקבלו אולי פחות "סיטרואן", אבל הרבה יותר אוטו מבעבר.

הכותב היה אורח חברת סיטרואן בדנמרק ושבדיה 

המבחן המלא יפורסם בגיליון הבא של מגזין הגה 



כתבות נוספות

המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016 המצטיינות של EURO NCAP לשנת 2016
בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מצטיינה טויטה פריוס (PRIUS), יונדאי איוניק (IONIQ) מצטיינת בקטגוריית המשפחתיות הקטנות ופולקסווגן טיגואן (TIGUAN) הוא המצטיין בקטגוריית הג'יפים לשנת...
לכתבה המלאה
אפקט הוואו של סיטרואן C3 אפקט הוואו של סיטרואן C3
היא מזכירה לנו את סיטרואן קקטוס, גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל סמכו עליה שהיא לא באה לפה בתור 'האחות הקטנה של'. מדובר בסופרמיני מרשימה, עם הצהרה אופנתית מודרנית. הפעם היא לא פוחדת וגם מגיעה במידות גדולות יותר. אז...
לכתבה המלאה
הקטנה חזרה ובגדול הקטנה חזרה ובגדול
נסיעת מבחן ברנו טווינגו מצריכה שינוי בתפיסה- אם רוצים לנוע בזריזות ולחנות בחניות קטנות, צריך לקחת בחשבון שהמרחב הפנימי לא יהיה ענק. הגודל לא קובע? מתניעים.  הנעה ומפרט טכני נפח המנוע של רנו טווינגו...
לכתבה המלאה
נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה נעים להכיר- שברולט קרוז החדשה
על שברולט Cruze יש הרבה מה לומר, אבל בואו נודה שהדגם הזה יושב היטב כבר כמה שנים טובות במרחב קטגוריית המנהלים עם תג מחיר שפוי לחלוטין.     בשנת 2017 הקרוז הוא רכב אחר לחלוטין, החל מייצורו...
לכתבה המלאה